គន្លឹះសំខាន់អំពីការសម្ភាសការងារ!
បទសម្ភាសអាចជាដំណាក់កាលទីពីរក្នុងការស្វែងរកការងារ បន្ទាប់ពីអ្នកត្រូវបានជម្រុះដោយការពិនិត្យមើលប្រវត្តិរូបសង្ខេប (CV) ជាមួយបេក្ខជនដទៃរួចហើយនោះ។ ចំពោះអ្នកធ្លាប់ ឆ្លងកាត់ការសម្ភាសច្រើនដង គេអាចប្រមូលអារម្មណ៍បានល្អ ក្នុងការឆ្លើយសំណួរទាំងឡាយឲ្យបានត្រឹមត្រូវ។ ដោយឡែក ប្រសិនបើអ្នកមិនធ្លាប់ទទួលបានការសម្ភាសពីមុនមក ការគ្រប់គ្រងអារម្មណ៍ និងការត្រៀមខ្លួនឲ្យបានត្រឹមត្រូវ ជារឿងដែលមិនអាចមើលរំលង។ ខាងក្រោមនេះ ជាអ្វីដែលអ្នកគួរយល់ដឹង មុន អំឡុង និងក្រោយពេលសម្ភាស។មុនពេលសម្ភាស
- ត្រូវឲ្យច្បាស់ថារាល់ព័ត៌មាននៅក្នុង CV របស់អ្នកបានកែសម្រួលជាមួយព័ត៌មានថ្មីៗអំពីអ្នក
- អ្នកត្រូវសិក្សាពីប្រវត្តិខ្លះៗរបស់ក្រុមហ៊ុនដែលអ្នកដាក់ពាក្យ
- ត្រៀមសំណួរមួយចំនួនដែលទាក់ទងនឹងការងារ និងក្រុមហ៊ុនដែលអ្នកដាក់ពាក្យសម្រាប់សួរនៅក្នុងកិច្ចសម្ភាស
- អនុវត្តនិយាយឲ្យបានច្បាស់ និងមានអំណះអំណាងត្រឹមត្រូវពាក់ព័ន្ធនឹងការសិក្សា និងប្រវត្តិការងាររបស់អ្នក
- អនុវត្តស្លៀកពាក់ឲ្យបានសមរម្យ និងត្រឹមត្រូវតាមប្រភេទការងារដែលអ្នកចង់ធ្វើ
- ហាត់សមឲ្យបានច្រើនមុនពេលសម្ភាសដោយនិយាយជាមួយខ្លួនឯងក្នុងកញ្ចក់ជាដើម
- ត្រូវទៅស្គាល់កន្លែងសម្ភាសឲ្យហើយ ដើម្បីជៀសវាងទៅដល់យឺតពេលនៅថ្ងៃសម្ភាសដោយមិនស្គាល់ទីតាំង
- គេងឲ្យបានគ្រប់គ្រាន់មុនថ្ងៃសម្ភាសមួយថ្ងៃ
- ស្រស់ស្រូបអាហារសម្រន់បន្តិចមុនទៅសម្ភាស
- មិនត្រូវបាញ់ទឹកអប់ដែលមានក្លិនខ្លាំងពេកនោះទេ
- ចេញដំណើរឲ្យបានមុនម៉ោងបន្តិចដើម្បីជៀសវាងការយឺតយ៉ាវ
- បិទទូរស័ព្ទ ឬដាក់ញ័រ
- មិនត្រូវទំពាស្ករកៅស៊ូនោះទេ
- ជម្រាបសួរ ឬចាប់ដៃអ្នកធ្វើសម្ភាសដោយស្នាមញញឹម និងភាពម៉ត់ចត់
- ស្ដាប់សំណួរឲ្យបានច្បាស់ឆ្លើយឲ្យចំសំណួរតាមការចង់បាន មិនវែងពេក មិនខ្លីពេក និងសម្លឹងកែវភ្នែកអ្នកដែលសួរសំណួរមកអ្នករាល់ពេលឆ្លើយសំណួរ
- សម្ដែងចំណាប់អារម្មណ៍លើមុខដំណែងរបស់អ្នក
- ជៀសវាងការប្រើកាយវិការឆ្ការដៃ ឆ្ការជើងហួសហេតុ
- ជៀសវាងការនិយាយកាត់សម្ដីអ្នកធ្វើសម្ភាស
- មិនត្រូវផ្ដោតសំខាន់លើរឿងប្រាក់ខែពេកទេ
- ត្រូវកត់ត្រារាល់សំណួរដែលអ្នកបានសួរទៅអ្នកធ្វើសម្ភាស
- នៅចុងបញ្ចប់ត្រូវចាប់ដៃ ឬជម្រាបលា ញញឹម និងសម្ដែងពីចំណាប់អារម្មណ៍របស់អ្នកដោយនិយាយនូវពាក្យដូចជា “ខ្ញុំសង្ឃឹមថានឹងមានឱកាសបានធ្វើការរួមគ្នានៅពេលឆាប់ៗជាមួយ អ្នក” ជាដើម
- អ្នកអាចផ្ញើ អ៊ីមែល ថ្លែងអំណរគុណអ្នកធ្វើសម្ភាស និងបញ្ជាក់ជំនឿចិត្តរបស់អ្នក
១០ចំណុចស្វែងយល់ពីទំនាក់ទំនង!
ការចំណាយពេល ទំនាក់ទំនងជាមួយមនុស្សដទៃ នៅខាងក្រៅ អាចជាការលំបាក និងមួយវិញទៀត បើសិន អ្នកជាអ្នកជំនួញ ឬជានិស្សិតសិក្សាច្រើនកន្លែងនោះ ពិតជាមានការលំបាកខ្លាំងថែមទៀត ក្នុងការឆ្លៀតពេលដើម្បីធ្វើរឿងនេះ។បើរវល់ម្ល៉ឹងៗ ម៉េចចាំបាច់ចំណាយពេលទទេៗធ្វើអី? ជឿថាប្រិយមិត្តទាំងអស់ ប្រាកដជាបានដឹងរួចហើយថា រាល់ការធ្វើអ្វីមួយ តែងមានការលំបាក និងផលប្រយោជន៍ជារឿងធម្មតា។ ការធ្វើទំនាក់ទំនង ក៏ដូចគ្នានេះដែរ បើអ្នកមិនចំណាយទេ ផលទាំងឡាយ ក៏មិនរត់មករកអ្នកដោយស្រួលដែរ។ ចង់ដឹងមែនទេថា តើការធ្វើទំនាក់ទំនងមានប្រយោជន៍អ្វីខ្លះ អ្នកអាចចំណាយពេលអានចំណុចខាងក្រោមបាន។
១. ក្លាយជាមនុស្សសកម្ម ជឿ ដែរឬទេថា គ្រាន់តែធ្វើឲ្យខ្លួនអ្នកក្លាយជាមនុស្សសកម្ម ក៏ផ្ដល់ផលប្រយោជន៍ដល់អ្នកដែរ។ អ្នកគ្រាន់តែចេញទៅក្រៅ ចូលរួមពិធីនានា ស្គាល់មនុស្សទូទៅ អាចចាត់ទុកថា ជាជំហានដំបូងក្នុងការផ្លាស់ប្ដូរខ្លួនឯង និងជំនួញរបស់អ្នក។
២. បើកចំហ ការបើកចំហអាចឲ្យអ្នកទទួលបាន ព័ត៌មានល្អៗបន្ថែមទៀត ប៉ុន្តែអ្នកត្រូវចេះចែករំលែកព័ត៌មានល្អៗដល់អ្នកដទៃ ដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍ខ្លួនទៅវិញទៅមក។
៣. ព័ត៌មាន នៅពេលដែលអ្នកឈានជើងទៅទំនាក់ទំនងជាមួយនរណាម្នាក់ ប្រៀប ដូចជា អ្នកត្រៀមខ្លួនទទួលយកព័ត៌មានថ្មីរួចទៅហើយ មិនចំពោះថា ព័ត៌មាននោះផ្ដល់ផលប្រយោជន៍ដល់អ្នក រហូតនោះទេ។
៤. ចំណេះដឹង ពេលដែលអ្នកទទួលបានព័ត៌មានច្រើន ពីមនុស្សជុំវិញ ការគិតរបស់អ្នកនឹងកើនឡើងដែរ។ យ៉ាងហោចណាស់ អ្នកបានដឹងថាមុនពេលធ្វើអ្វីមួយ អ្នកត្រូវប្រមូលព័ត៌មាន ឲ្យបានកាន់តែច្រើនកាន់តែល្អពីបញ្ហានោះ។ លើសពីនេះទៅទៀត អ្នកអាចពង្រីកចំណេះដឹងបន្ថែម លើជំនាញដែលអ្នកចង់អភិវឌ្ឍន៍ និងអាចជួយដល់អ្នកដទៃដែលអន់ជាងអ្នក។
២. បើកចំហ ការបើកចំហអាចឲ្យអ្នកទទួលបាន ព័ត៌មានល្អៗបន្ថែមទៀត ប៉ុន្តែអ្នកត្រូវចេះចែករំលែកព័ត៌មានល្អៗដល់អ្នកដទៃ ដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍ខ្លួនទៅវិញទៅមក។
៣. ព័ត៌មាន នៅពេលដែលអ្នកឈានជើងទៅទំនាក់ទំនងជាមួយនរណាម្នាក់ ប្រៀប ដូចជា អ្នកត្រៀមខ្លួនទទួលយកព័ត៌មានថ្មីរួចទៅហើយ មិនចំពោះថា ព័ត៌មាននោះផ្ដល់ផលប្រយោជន៍ដល់អ្នក រហូតនោះទេ។
៤. ចំណេះដឹង ពេលដែលអ្នកទទួលបានព័ត៌មានច្រើន ពីមនុស្សជុំវិញ ការគិតរបស់អ្នកនឹងកើនឡើងដែរ។ យ៉ាងហោចណាស់ អ្នកបានដឹងថាមុនពេលធ្វើអ្វីមួយ អ្នកត្រូវប្រមូលព័ត៌មាន ឲ្យបានកាន់តែច្រើនកាន់តែល្អពីបញ្ហានោះ។ លើសពីនេះទៅទៀត អ្នកអាចពង្រីកចំណេះដឹងបន្ថែម លើជំនាញដែលអ្នកចង់អភិវឌ្ឍន៍ និងអាចជួយដល់អ្នកដទៃដែលអន់ជាងអ្នក។
៥. នាំមុខ នៅពេលដែលអ្នកពង្រីកចំណេះដឹង និងមានព័ត៌មានគ្រប់គ្រាន់ក្នុងដៃ អ្នកប្រាក ដជាអាចរិះរកវិធីល្អៗក្នុងការដឹកនាំ ជំនួញរបស់អ្នកទៅរកផ្លូវវិជ្ជមាន ហើយវិធីទាំងនោះ អាចជាវិធីដែលអ្នកដទៃមិនបានគិតដល់ ឬមិនធ្លាប់សាកល្បងពីមុនមក ហើយការធ្វើថ្មីបែបនេះអាចឲ្យអ្នកនាំមុខគេ។
៦. ស្គាល់អ្នកដទៃច្រើន នៅពេលដែលអ្នកដើរប្រឡូកច្រើនក្នុងសង្គម អ្នកនឹងជួបមនុស្សជាច្រើន ទាំងមនុស្សជោគជ័យ និងបរាជ័យ។ ហេតុនេះអ្នកអាចរៀនពីចំណុចជោគជ័យ និងបរាជ័យទាំងនោះមកផ្លាស់ប្ដូរខ្លួនអ្នក។ ម៉្យាងវិញទៀត ការស្គាល់អ្នកដទៃច្រើនអាចផ្ដល់សញ្ញាណវិជ្ជមានប្រសិនបើអ្នកចង់ ចាប់ផ្ដើមជំនួញអ្វីមួយនោះ។
៧. ជំនាញ នៅពេលដំបូងដែលអ្នកចេញធ្វើទំនាក់ទំនងអ្នកជួបទាំងការលំបាក ទាំងបទពិសោធន៍ល្អៗ។ អ្នកអាចបង្កើនជំនាញក្នុងការធ្វើទំនាក់ទំនងជាមួយមនុស្សដទៃបាន និងបានស្វែងយល់ពីកំហុសឆ្គងដែលអ្នកធ្លាប់ធ្វើកន្លងមក និងព្យាយាមជៀសវាងចំណុចទាំងនោះ។
៦. ស្គាល់អ្នកដទៃច្រើន នៅពេលដែលអ្នកដើរប្រឡូកច្រើនក្នុងសង្គម អ្នកនឹងជួបមនុស្សជាច្រើន ទាំងមនុស្សជោគជ័យ និងបរាជ័យ។ ហេតុនេះអ្នកអាចរៀនពីចំណុចជោគជ័យ និងបរាជ័យទាំងនោះមកផ្លាស់ប្ដូរខ្លួនអ្នក។ ម៉្យាងវិញទៀត ការស្គាល់អ្នកដទៃច្រើនអាចផ្ដល់សញ្ញាណវិជ្ជមានប្រសិនបើអ្នកចង់ ចាប់ផ្ដើមជំនួញអ្វីមួយនោះ។
៧. ជំនាញ នៅពេលដំបូងដែលអ្នកចេញធ្វើទំនាក់ទំនងអ្នកជួបទាំងការលំបាក ទាំងបទពិសោធន៍ល្អៗ។ អ្នកអាចបង្កើនជំនាញក្នុងការធ្វើទំនាក់ទំនងជាមួយមនុស្សដទៃបាន និងបានស្វែងយល់ពីកំហុសឆ្គងដែលអ្នកធ្លាប់ធ្វើកន្លងមក និងព្យាយាមជៀសវាងចំណុចទាំងនោះ។
៨. កិត្តិនាម នៅពេលដែលអ្នកបានស្គាល់មនុស្សល្អៗច្រើន អ្នកនឹងមានមនុស្សដទៃចង់ប្រាស្រ័យទាក់ទង ចង់ស្គាល់ និងចង់និយាយជាមួយអ្នក។
៩. ការគាំទ្រ នៅពេលដែលអ្នកមានកេរ្តិ៍ឈ្មោះល្អក្នុងសង្គមហើយ អ្នកនឹងទទួលការគាំទ្ររាល់ពេលដែលអ្នកនឹងធ្វើអ្វីមួយ។ ការគាំទ្រទាំងនោះអាចជាគំនិត កម្លាំងចិត្ត កម្លាំងស្មារតី និងក៏អាចជាថវិកា។
១០. ការគោរព និងជឿជាក់ខ្លួនឯង ការធ្វើទំនាក់ទំនងច្រើន ស្គាល់មនុស្សដទៃ និងធ្វើឲ្យគេចូលចិត្តអ្នក អាចជួយបង្កើនការគោរពរាប់អានពីអ្នកដទៃ។ ហើយនៅពេលដែលអ្នកទទួលការរាប់អានពីអ្នកដទៃអ្នកនឹងមានទំនុក ចិត្តលើអ្វីដែលអ្នកធ្វើ ផ្ដល់ភាពរីករាយ និងយល់ថាខ្លួនជាមនុស្សដែលមានតម្លៃសម្រាប់អ្នកដទៃស្គាល់។
១០. ការគោរព និងជឿជាក់ខ្លួនឯង ការធ្វើទំនាក់ទំនងច្រើន ស្គាល់មនុស្សដទៃ និងធ្វើឲ្យគេចូលចិត្តអ្នក អាចជួយបង្កើនការគោរពរាប់អានពីអ្នកដទៃ។ ហើយនៅពេលដែលអ្នកទទួលការរាប់អានពីអ្នកដទៃអ្នកនឹងមានទំនុក ចិត្តលើអ្វីដែលអ្នកធ្វើ ផ្ដល់ភាពរីករាយ និងយល់ថាខ្លួនជាមនុស្សដែលមានតម្លៃសម្រាប់អ្នកដទៃស្គាល់។
ចុះប្រិយមិត្តវិញ គិតយ៉ាងម៉េចដែរ? ម៉េចមិនសាកល្បងទំនាក់ទំនងចាប់ពីពេលឥឡូវទៅ!
៦ចំណុចយល់ដឹងពីស្មារតីក្រុម
ក្រុមហ៊ុន ដែលមានចង្វាក់ការងារ ជាក្រុមដែលយល់ចិត្តគ្នា រមែងតែងប្រកបដោយសក្ដានុពល រីកចម្រើន និងមានកម្លាំងចិត្ត ជាងកន្លែងការងារដែលដទៃ។ និយោជិកតែងមានទឹកចិត្តធ្វើការនៅកន្លែងដែលមានស្មារតីក្រុម ព្រោះពួកគេអាចធ្វើការប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈ យល់ចិត្តគ្នា និងមិនសូវមានសម្ពាធខ្លាំង។ ប្រសិនបើ អ្នកជាប្រធានក្រុម ឬនាយកក្រុមហ៊ុន អ្នកអាចរៀបចំ បែងចែកការងារលក្ខណៈជាក្រុម ព្រោះការងារ លក្ខណៈជាក្រុមបែបនេះ អាចឲ្យអ្នកសម្រេចបានរហ័សប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងទទួលបានផ្លែផ្កាធំធេង។ ដូចនេះតើមានវិធីបែបណា ដើម្បីបង្កើតស្មារតីក្រុម? សាកល្បងវិធីដែល Sabay លើកយកនេះមើល៍!១. ប្រាប់ពីគោលបំណងសកម្មភាពរួមដល់គ្នា។ ក្រុមការងារអ្នក បង្កើតឡើងក្នុងគោលបំណងជាក់លាក់មួយ ដូច្នេះត្រូវប្រាប់គ្រប់សមាជិកឲ្យបានដឹងពីគោលដៅរួមរបស់ក្រុម ដើម្បីឲ្យគេ បានយល់ច្បាស់ថា តើការងារដែលគេធ្វើគឺដើម្បីសម្រេចអ្វី។ ក្រោយពីបានដឹងពីគោលបំណងក្រុមហើយ អ្នកអាចសុំយោបល់ពីសមាជិកក្រុមទាំងអស់ឲ្យបញ្ចេញមតិ ទៅលើផែនការសកម្មភាព និងគោលបំណងតូចៗដែលអាចជួយសម្រេចគោលដៅរួម។
២. បង្ហាញគ្រប់សមាជិកឲ្យដឹងពីសារៈសំខាន់នៃស្មារតីក្រុម។ អ្នកអាចពន្យល់ដល់សមាជិកទាំងអស់ឲ្យបង្កើនការប្ដេជ្ញាចិត្ត និងលើកទឹកចិត្តឲ្យមានភាពរីករាយ និងថាមពលធ្វើការជាក្រុម។
៣. បែងចែកតួនាទីសមាជិកក្រុមឲ្យបានច្បាស់។ បើគ្មានការបែងចែកការងារច្បាស់លាស់ក្រុមមួយមិនអាចដើរទៅមុខដោយ រលូននោះទេ។ ការបែងចែកការងារអាចជួយឲ្យសមាជិកទាំងទាំងអស់ដឹងពីការងារ និងទំនួលខុសត្រូវរបស់ខ្លួន ដូចជា អ្នកដឹកនាំ អ្នកទំនាក់ទំនង អ្នកផ្ដល់ប្រឹក្សា និងអ្នកអនុវត្តគម្រោងការជាដើម។
៤. ត្រូវឲ្យតម្លៃសមាជិកទាំងអស់ស្មើគ្នា នៅពេលដែលគេបំពេញការងារបានល្អ។ ធម្មតា នៅពេលដែលមិត្តរួមក្រុមធ្វើការងារមួយបានល្អ សមាជិកក្នុងក្រុមតែងមានសេចក្ដីរំភើប និងចង់ធ្វើការងារព្រោះខ្លួនជាមនុស្សម្នាក់ក្នុងក្រុមខ្លាំងនោះ ។ ផ្ទុយទៅវិញបើអ្នកដឹកនាំត្រូវដងត្រូវផ្លែជាមួយជនមួយចំនួននោះ អាចឲ្យសមាជិកបាត់បង់ជំនឿចិត្ត និងលែងចង់បំពេញភារកិច្ចរបស់ខ្លួនតទៅមុខទៀត។
៥. ផ្ដល់ធនធានគ្រប់គ្រាន់ដល់សមាជិកដើម្បីសម្រេចគោលដៅរួម។ ធនធានជារឿងដ៏សំខាន់ បើគ្មានធនធានគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការបំពេញការងារ នោះលទ្ធផលដែលទទួលបានក៏ប្រាកដជាមានដែនកំណត់ដែរ។
៦. ដោះស្រាយជម្លោះឲ្យមានប្រសិទ្ធិភាព។ ទោះបីជាក្រុមការងាររបស់អ្នកធ្វើការដោយរលូន និងអភិវឌ្ឍន៍យ៉ាងណាក៏ដោយ ជម្លោះរមែងកើតមានមិនអាចជៀសផុត។ ប្រសិនបើជម្លោះនោះជាជម្លោះដើម្បីស្ថាបនាដូចជាការបញ្ចេញគំនិត ល្អៗដែលមានហេតុផលប្រឆាំងគ្នា អ្នកអាចទទួលយកបាន។ ប៉ុន្តែប្រសិនបើជាជម្លោះបែបហិង្សាត្រូវរិះរកវិធានការបន្ទាន់ដោយ មិនត្រូវកាន់ជើងម្ខាងៗនោះទេ គឺត្រូវកាត់សេចក្ដីដោយរកដំណោះស្រាយមួយដ៏សមស្របសម្រាប់ភាគីទាំង សងខាង។
២. គេងឲ្យបានច្រើនតាមអាចធ្វើទៅបាន
បើអ្នកមានពេលវេលាគ្រប់គ្រាន់មិនជាប់រវល់ការងារ អ្នកគួរតែសម្រាកឲ្យបាន៩ម៉ោង មួយថ្ងៃមុនការធ្វើបទបង្ហាញ។ ការសម្រាកបានគ្រប់គ្រាន់ជួយអ្នកមិនឲ្យងងុយ ឬអារម្មណ៍មិនមូលនៅពេលឡើងនិយាយ ហើយអ្នកនឹងមិនស្ងាបមុខអ្នកស្ដាប់។
៣. ទៅកន្លែងដែលត្រូវធ្វើបទបង្ហាញមុនម៉ោង
ការទៅមុនម៉ោងអាចឲ្យអ្នកមានឱកាសដើរជុំវិញ និងបានស្គាល់កន្លែងបានច្បាស់លាស់ និងមានអារម្មណ៍ថាកន្លែងនោះប្រៀបដូចជាផ្ទះរបស់អ្នកដែរ។
៤. សរសេរចំណុចសំខាន់ៗដាក់ក្នុងក្រដាសតូចមួយ
ធ្វើដូចនេះអាចធានាបានថាអ្នកនឹងមិនភ្លេចចំណុច សំខាន់ៗដែលអ្នកចង់បង្ហាញដល់អ្នកស្ដាប់ និងមិនចាំបាច់នឹកដែលអាចរំខានដល់ការធ្វើបទបង្ហាញរបស់អ្៥. ស្ដាប់តន្ត្រី ឬអានពាក្យស្លោកល្បីៗមុនពេលធ្វើបទបង្ហាញ
ហេតុអ្វីអ្នកចាំបាច់ត្រូវធ្វើដូច្នេះ? ព្រោះដើម្បីឲ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ថាធូរស្បើយពីភាពតានតឹងទាំងឡាយ និងបង្កើនទំនុកចិត្តផងដែរ។
៦. កំណត់ថានរណាជាអ្នកចូលរួមស្ដាប់ក្នុងបទបង្ហាញនេះ
ការកំណត់អ្នកចូលរួមបានច្បាស់ អាចឲ្យអ្នកប្រើពាក្យពេចន៍ត្រឹមត្រូវ តាមឋានៈ និងកម្រិតការអប់រំដែលពួកគាត់មាន។
៧. ផឹកទឹកបន្តិចមុនពេលចាប់ផ្ដើម
ការផឹកទឹកអាចជួយសម្អាតជាតិស្អារក្នុងបំពង់ក ដូច្នេះអ្នកអាចបញ្ចេញសំឡេងលឺៗ និងច្បាស់ៗដល់ទស្សនិកជន។
២. បង្ហាញគ្រប់សមាជិកឲ្យដឹងពីសារៈសំខាន់នៃស្មារតីក្រុម។ អ្នកអាចពន្យល់ដល់សមាជិកទាំងអស់ឲ្យបង្កើនការប្ដេជ្ញាចិត្ត និងលើកទឹកចិត្តឲ្យមានភាពរីករាយ និងថាមពលធ្វើការជាក្រុម។
៣. បែងចែកតួនាទីសមាជិកក្រុមឲ្យបានច្បាស់។ បើគ្មានការបែងចែកការងារច្បាស់លាស់ក្រុមមួយមិនអាចដើរទៅមុខដោយ រលូននោះទេ។ ការបែងចែកការងារអាចជួយឲ្យសមាជិកទាំងទាំងអស់ដឹងពីការងារ និងទំនួលខុសត្រូវរបស់ខ្លួន ដូចជា អ្នកដឹកនាំ អ្នកទំនាក់ទំនង អ្នកផ្ដល់ប្រឹក្សា និងអ្នកអនុវត្តគម្រោងការជាដើម។
៤. ត្រូវឲ្យតម្លៃសមាជិកទាំងអស់ស្មើគ្នា នៅពេលដែលគេបំពេញការងារបានល្អ។ ធម្មតា នៅពេលដែលមិត្តរួមក្រុមធ្វើការងារមួយបានល្អ សមាជិកក្នុងក្រុមតែងមានសេចក្ដីរំភើប និងចង់ធ្វើការងារព្រោះខ្លួនជាមនុស្សម្នាក់ក្នុងក្រុមខ្លាំងនោះ ។ ផ្ទុយទៅវិញបើអ្នកដឹកនាំត្រូវដងត្រូវផ្លែជាមួយជនមួយចំនួននោះ អាចឲ្យសមាជិកបាត់បង់ជំនឿចិត្ត និងលែងចង់បំពេញភារកិច្ចរបស់ខ្លួនតទៅមុខទៀត។
៥. ផ្ដល់ធនធានគ្រប់គ្រាន់ដល់សមាជិកដើម្បីសម្រេចគោលដៅរួម។ ធនធានជារឿងដ៏សំខាន់ បើគ្មានធនធានគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការបំពេញការងារ នោះលទ្ធផលដែលទទួលបានក៏ប្រាកដជាមានដែនកំណត់ដែរ។
៦. ដោះស្រាយជម្លោះឲ្យមានប្រសិទ្ធិភាព។ ទោះបីជាក្រុមការងាររបស់អ្នកធ្វើការដោយរលូន និងអភិវឌ្ឍន៍យ៉ាងណាក៏ដោយ ជម្លោះរមែងកើតមានមិនអាចជៀសផុត។ ប្រសិនបើជម្លោះនោះជាជម្លោះដើម្បីស្ថាបនាដូចជាការបញ្ចេញគំនិត ល្អៗដែលមានហេតុផលប្រឆាំងគ្នា អ្នកអាចទទួលយកបាន។ ប៉ុន្តែប្រសិនបើជាជម្លោះបែបហិង្សាត្រូវរិះរកវិធានការបន្ទាន់ដោយ មិនត្រូវកាន់ជើងម្ខាងៗនោះទេ គឺត្រូវកាត់សេចក្ដីដោយរកដំណោះស្រាយមួយដ៏សមស្របសម្រាប់ភាគីទាំង សងខាង។
ធ្វើម៉េច បើឡើងនិយាយចេះតែភ័យ?
ការឡើងធ្វើបទបង្ហាញលើកដំបូងអាចជាការលំបាក និងមានការភិតភ័យសម្រាប់មនុស្សគ្រប់គ្នា គ្រាន់តែអ្នកខ្លះមានតិចនិងច្រើនប៉ុណ្ណោះ។ មនុស្សមួយចំនួនទោះ បីជាអនុវត្តការធ្វើបទបង្ហាញច្រើនលើកច្រើនសារ យ៉ាងណាក៏ដោយ ក៏នៅតែមិនអាចជម្នះការភ័យរបស់ខ្លួនបាន។ អញ្ចឹង! តើត្រូវធ្វើដូចម្ដេចទៅ ទើបអាចយកឈ្នះបាន? Sabay សូមលើកយកនូវចំណុចមួយចំនួន ដែលអាចជួយប៉ះប៉ូវចំណុចខ្សោយរបស់អ្នក។
១. អនុវត្តមុនពេលធ្វើបទបង្ហាញឲ្យបានច្រើន
ការហាត់និយាយម្នាក់ឯង អាចឲ្យអ្នកយល់កាន់តែច្បាស់ពីប្រធានបទ ដែលត្រូវធ្វើបទបង្ហាញ និងបង្កើនជំនឿចិត្តរបស់ខ្លួន។២. គេងឲ្យបានច្រើនតាមអាចធ្វើទៅបាន
បើអ្នកមានពេលវេលាគ្រប់គ្រាន់មិនជាប់រវល់ការងារ អ្នកគួរតែសម្រាកឲ្យបាន៩ម៉ោង មួយថ្ងៃមុនការធ្វើបទបង្ហាញ។ ការសម្រាកបានគ្រប់គ្រាន់ជួយអ្នកមិនឲ្យងងុយ ឬអារម្មណ៍មិនមូលនៅពេលឡើងនិយាយ ហើយអ្នកនឹងមិនស្ងាបមុខអ្នកស្ដាប់។
៣. ទៅកន្លែងដែលត្រូវធ្វើបទបង្ហាញមុនម៉ោង
ការទៅមុនម៉ោងអាចឲ្យអ្នកមានឱកាសដើរជុំវិញ និងបានស្គាល់កន្លែងបានច្បាស់លាស់ និងមានអារម្មណ៍ថាកន្លែងនោះប្រៀបដូចជាផ្ទះរបស់អ្នកដែរ។
៤. សរសេរចំណុចសំខាន់ៗដាក់ក្នុងក្រដាសតូចមួយ
ធ្វើដូចនេះអាចធានាបានថាអ្នកនឹងមិនភ្លេចចំណុច សំខាន់ៗដែលអ្នកចង់បង្ហាញដល់អ្នកស្ដាប់ និងមិនចាំបាច់នឹកដែលអាចរំខានដល់ការធ្វើបទបង្ហាញរបស់អ្៥. ស្ដាប់តន្ត្រី ឬអានពាក្យស្លោកល្បីៗមុនពេលធ្វើបទបង្ហាញ
ហេតុអ្វីអ្នកចាំបាច់ត្រូវធ្វើដូច្នេះ? ព្រោះដើម្បីឲ្យអ្នកមានអារម្មណ៍ថាធូរស្បើយពីភាពតានតឹងទាំងឡាយ និងបង្កើនទំនុកចិត្តផងដែរ។
៦. កំណត់ថានរណាជាអ្នកចូលរួមស្ដាប់ក្នុងបទបង្ហាញនេះ
ការកំណត់អ្នកចូលរួមបានច្បាស់ អាចឲ្យអ្នកប្រើពាក្យពេចន៍ត្រឹមត្រូវ តាមឋានៈ និងកម្រិតការអប់រំដែលពួកគាត់មាន។
៧. ផឹកទឹកបន្តិចមុនពេលចាប់ផ្ដើម
ការផឹកទឹកអាចជួយសម្អាតជាតិស្អារក្នុងបំពង់ក ដូច្នេះអ្នកអាចបញ្ចេញសំឡេងលឺៗ និងច្បាស់ៗដល់ទស្សនិកជន។
៨. ត្រូវដើរទៅក្រោយទូវេទិកា[Podium]
ការធ្វើបទបង្ហាញលើកដំបូងពេលខ្លះ អ្នកនៅតែមានការភិតភ័យ ដូច្នេះដើម្បីជៀសវាងកុំឲ្យប្រិយមិត្តក្នុងបទបង្ហាញឃើញរូបរាងញ័រ របស់អ្នក អាចចូលទៅឈរក្រោយតុវេទិកាដើម្បីបិទបាំងការបាត់ទំនុកចិត្តនៅ ពេលដែលមានអារម្មណ៍ស្ទាក់ស្ទើរ។
៩. ប្រើខ្សែភ្នែកសម្លឹងអ្នកចូលរួម
ការប្រើក្រសែភ្នែកសម្លឹងអ្នកចូលរួមមានន័យថាអ្នក យកចិត្តទុកដាក់លើពួកគេ ប៉ុន្តែវាជាការពិបាកបើអ្នកភ័យខ្លាចច្រើន។ អញ្ចឹងធ្វើដូចម្ដេចទើបអាចសម្លឹងអ្នកចូលរួមបាន បើអ្នកខ្លាចម្ល៉ឹងៗ? វិធីងាយៗដែលអ្នកគួរធ្វើ គឺត្រូវជ្រើសរើសមនុស្សដែលមានទឹកមុខរួសរាយរាក់ទាក់ និងព្យាយាមសម្លឹងទៅអ្នកទាំងនោះរាល់ពេលដែលអ្នកចង់ប្រើក្រសែ ភ្នែកដើម្បីបញ្ជាក់ថាអ្នកចាប់អារម្មណ៍លើពួកគេ។ ម៉េចដែរប្រិយមិត្ត ភ័យទៀតអត់ពេលធ្វើបទបង្ហាញ?
ជំហានដំបូង គឺត្រូវធ្វើអ្វីដោយការគិតរបស់អ្នក។ ព្យាយាមធ្វើអ្វីស្រួលៗដែលខុសពីធម្មតា។ ឧទាហរណ៍ ដូចជា ធម្មតាអ្នកទទួលទូរស័ព្ទដោយដៃស្ដាំ អ្នកអាចប្ដូរមកប្រើដៃឆ្វេងជំនួសវិញ។ អ្នកអាច ធ្វើដូចនេះចំពោះគ្រប់រឿងដែលអ្នកធ្វើ វាអាចមានអារម្មណ៍ថា ឆ្គងនៅពេលដំបូង ប៉ុន្តែខួរក្បាលអ្នក នឹងដំណើរការខ្លាំងនៅពេលដែលអ្នកធ្វើដូចនោះ។
ចំណុចមួយផ្សេងទៀត គឺសាកល្បងធ្វើអ្វីដែលអ្នកមិនធ្លាប់ធ្វើពីមុនមក នឹងអាចជំរុញឲ្យខួរក្បាលរបស់អ្នកប្រឹងខ្លាំងឡើង។ មិនកំណត់ថាការងារនោះ ទាក់ទងទៅនឹងអារម្មណ៍ កាយសម្ព័ន្ធ ឬទាំងពីរនេះលាយបញ្ចូលគ្នាទេដូចជា ការហាត់ប្រាណបែបយូហ្គា លេងអុក វាយតិន្នីស គូរគំនូរសិល្បៈ។ល។
ការធ្វើបទបង្ហាញលើកដំបូងពេលខ្លះ អ្នកនៅតែមានការភិតភ័យ ដូច្នេះដើម្បីជៀសវាងកុំឲ្យប្រិយមិត្តក្នុងបទបង្ហាញឃើញរូបរាងញ័រ របស់អ្នក អាចចូលទៅឈរក្រោយតុវេទិកាដើម្បីបិទបាំងការបាត់ទំនុកចិត្តនៅ ពេលដែលមានអារម្មណ៍ស្ទាក់ស្ទើរ។
៩. ប្រើខ្សែភ្នែកសម្លឹងអ្នកចូលរួម
ការប្រើក្រសែភ្នែកសម្លឹងអ្នកចូលរួមមានន័យថាអ្នក យកចិត្តទុកដាក់លើពួកគេ ប៉ុន្តែវាជាការពិបាកបើអ្នកភ័យខ្លាចច្រើន។ អញ្ចឹងធ្វើដូចម្ដេចទើបអាចសម្លឹងអ្នកចូលរួមបាន បើអ្នកខ្លាចម្ល៉ឹងៗ? វិធីងាយៗដែលអ្នកគួរធ្វើ គឺត្រូវជ្រើសរើសមនុស្សដែលមានទឹកមុខរួសរាយរាក់ទាក់ និងព្យាយាមសម្លឹងទៅអ្នកទាំងនោះរាល់ពេលដែលអ្នកចង់ប្រើក្រសែ ភ្នែកដើម្បីបញ្ជាក់ថាអ្នកចាប់អារម្មណ៍លើពួកគេ។ ម៉េចដែរប្រិយមិត្ត ភ័យទៀតអត់ពេលធ្វើបទបង្ហាញ?
ធ្វើម៉េចបើចេះតែភ្លេចចឹង?
ភាពភ្លេចភ្លាំងជារឿងធម្មតា ប៉ុន្តែការភ្លេចភ្លាំង ការងារសំខាន់អាចឲ្យអ្នកជួបបញ្ហាធំៗបះសក់តែម៉ង។ ពេលខ្លះ អ្នកបន្ទោសខ្លួនឯងថា ក្មេងសោះមិនសមភ្លេចចឹងសោះ! និងពេលខ្លះទៀត អ្នករកនឹកអ្វីដែលអ្នកចង់និយាយមុននេះបន្តិចមិនឃើញ និងខឹងសម្បារនឹងខ្លួនឯង។ ដើម្បីឲ្យអ្នកមានការចងចាំល្អ អ្នកត្រូវបង្វឹកខួរក្បាលរបស់អ្នក។ ការបង្វឹកខួរក្បាលនេះ មិនមែនជារឿងងាយនោះទេ ដូច្នេះត្រូវចាប់ផ្ដើមឲ្យបានត្រឹមត្រូវ។
១. អាយុ
ការចងចាំជាអ្វី ដែលអ្នកត្រូវប្រើជារៀងរាល់ថ្ងៃ បើមិនដូច្នេះទេអ្នកមិនអាចសម្រេចការងារទាន់ពេលឡើយ។ ខួរក្បាលពិតជា មានឥទ្ធិពលខ្លាំងណាស់ ប៉ុន្តែវា អាចនឹងសឹករេចរឹលប្រសិន បើមិនថែរក្សាឲ្យបានត្រឹមត្រូវ។ ដូច្នេះ វាអាស្រ័យទៅលើខ្លួនអ្នក ជាអ្នកហ្វឹកហាត់ខួរក្បាលឲ្យធ្វើការដល់ចំណុចអតិបរមារបស់វា។ ចំណុចមួយ ដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការចុះខ្សោយនេះ អាចបណ្ដាលមកពីវ័យចំណាស់ និងការប្រែប្រួលអ័រម៉ូនស្ត្រី។ ប៉ុន្តែមនុស្ស ដែលមានវ័យក្មេងក៏អាចមានការប៉ះពាល់ផងដែរ ដោយសារ ការមិនយកចិត្តទុកដាក់ទៅលើសុខភាពរាងកាយ ឬក៏មិនភាពខ្ជិលច្រអូសទាក់ទងនឹងការគិត និងធ្វើអ្វីៗផ្សេងៗ។ ដូច្នេះ ត្រូវថែរក្សាសុខភាពរបស់អ្នកកុំឲ្យទ្រុឌទ្រោមទៅតាមអាយុ។
២. ធ្វើការងារសិល្បៈជំហានដំបូង គឺត្រូវធ្វើអ្វីដោយការគិតរបស់អ្នក។ ព្យាយាមធ្វើអ្វីស្រួលៗដែលខុសពីធម្មតា។ ឧទាហរណ៍ ដូចជា ធម្មតាអ្នកទទួលទូរស័ព្ទដោយដៃស្ដាំ អ្នកអាចប្ដូរមកប្រើដៃឆ្វេងជំនួសវិញ។ អ្នកអាច ធ្វើដូចនេះចំពោះគ្រប់រឿងដែលអ្នកធ្វើ វាអាចមានអារម្មណ៍ថា ឆ្គងនៅពេលដំបូង ប៉ុន្តែខួរក្បាលអ្នក នឹងដំណើរការខ្លាំងនៅពេលដែលអ្នកធ្វើដូចនោះ។
ចំណុចមួយផ្សេងទៀត គឺសាកល្បងធ្វើអ្វីដែលអ្នកមិនធ្លាប់ធ្វើពីមុនមក នឹងអាចជំរុញឲ្យខួរក្បាលរបស់អ្នកប្រឹងខ្លាំងឡើង។ មិនកំណត់ថាការងារនោះ ទាក់ទងទៅនឹងអារម្មណ៍ កាយសម្ព័ន្ធ ឬទាំងពីរនេះលាយបញ្ចូលគ្នាទេដូចជា ការហាត់ប្រាណបែបយូហ្គា លេងអុក វាយតិន្នីស គូរគំនូរសិល្បៈ។ល។
៣. ធ្វើចិត្តឲ្យស្ងប់
ការរៀនជាគន្លឹះដ៏ចម្បងក្នុងការហ្វឹកហាត់ខួរក្បាលឲ្យមានការចង ចាំខ្ពស់។ អ្នកអាចសាកល្បងកែលម្អការចងចាំរបស់អ្នកដោយការធ្វើអ្វីមួយដោយ បិទភ្នែក។ ឧទាហរណ៍ដូចជា សាកល្បងបិទភ្នែកស្លៀកពាក់ខោអាវ ស្បែកជើង និងស្រោមជើងដូចជាអ្នកជាមនុស្សពិការភ្នែកដូច្នោះដែរ។
ការអានជាវិធីដ៏ល្អមួយទៀតដើម្បីបង្កើនការចងចាំរបស់អ្នក ជាពិសេសនៅពេលដែលអ្នកអានអ្វីដែលអ្នកមិនធ្លាប់ជួប។ ហើយប្រសិនបើអ្នករស់នៅក្នុងបរិស្ថានដែលមានភាពស្ងប់ស្ងាត់នោះ រឹតតែអាចឲ្យអ្នកមានការចងចាំល្អថែមទៀត។
ការរៀនជាគន្លឹះដ៏ចម្បងក្នុងការហ្វឹកហាត់ខួរក្បាលឲ្យមានការចង ចាំខ្ពស់។ អ្នកអាចសាកល្បងកែលម្អការចងចាំរបស់អ្នកដោយការធ្វើអ្វីមួយដោយ បិទភ្នែក។ ឧទាហរណ៍ដូចជា សាកល្បងបិទភ្នែកស្លៀកពាក់ខោអាវ ស្បែកជើង និងស្រោមជើងដូចជាអ្នកជាមនុស្សពិការភ្នែកដូច្នោះដែរ។
ការអានជាវិធីដ៏ល្អមួយទៀតដើម្បីបង្កើនការចងចាំរបស់អ្នក ជាពិសេសនៅពេលដែលអ្នកអានអ្វីដែលអ្នកមិនធ្លាប់ជួប។ ហើយប្រសិនបើអ្នករស់នៅក្នុងបរិស្ថានដែលមានភាពស្ងប់ស្ងាត់នោះ រឹតតែអាចឲ្យអ្នកមានការចងចាំល្អថែមទៀត។
៤. ធ្វើលំហាត់ប្រាណ
លេងល្បែង នានាជាលក្ខណៈប្រស្នា។ ការធ្វើបែបនេះអាចធ្វើ ឲ្យអ្នកហ្វឹកហាត់ដុសខាត់ខួរក្បាលដោយការគិត។ និងចុងក្រោយបង្អស់ គឺការហាត់ប្រាណ។ ត្រូវចាំថា ខួរក្បាលគ្រប់គ្រងរាងកាយទាំងមូលរបស់អ្នក ដូច្នេះនៅពេលដែលអ្នកធ្វើលំហាត់ប្រាណខួរក្បាលអ្នកនឹងប្រឹងធ្វើ ការដូចគ្នា។
លេងល្បែង នានាជាលក្ខណៈប្រស្នា។ ការធ្វើបែបនេះអាចធ្វើ ឲ្យអ្នកហ្វឹកហាត់ដុសខាត់ខួរក្បាលដោយការគិត។ និងចុងក្រោយបង្អស់ គឺការហាត់ប្រាណ។ ត្រូវចាំថា ខួរក្បាលគ្រប់គ្រងរាងកាយទាំងមូលរបស់អ្នក ដូច្នេះនៅពេលដែលអ្នកធ្វើលំហាត់ប្រាណខួរក្បាលអ្នកនឹងប្រឹងធ្វើ ការដូចគ្នា។
តោះ! សាកល្បងធ្វើទាំងអស់គ្នាដើម្បីឲ្យការចងចាំអ្នក និងខ្ញុំល្អជាងនេះ។
ម៉េចចាយសល់ថ្ងៃរហូតចឹង?
ការគ្រប់គ្រង ការចំណាយ ជាការងារដ៏ពិបាកមួយ ប្រសិនបើអ្នកមិនធ្លាប់ អនុវត្តដោយប្រុងប្រយ័ត្នទេនោះ។ អ្នកខ្លះ ទើបបើកប្រាក់ខែ មិនបានប៉ុន្មានថ្ងៃសោះ ស្ទើរដាច់បាយទៅហើយ ដោយសារមានកម្មវិធីដើរផឹកស៊ី ទិញនេះ ទិញនោះស្ទើររាល់ថ្ងៃ។ សាកល្បង កាត់បន្ថយការចំណាយប្រចាំថ្ងៃរបស់អ្នក ទៅលើរបស់របរតូចតាច មិនសំខាន់មួយចំនួនពីពេលឥឡូវនេះទៅមើល៍!១. វិភាគទៅលើប្រាក់ចំណាយថា តើអ្នកចំណាយប្រាក់ទាំងនោះទៅលើអ្វីខ្លះ។ ត្រូវកំណត់ពីកន្លែង ចាយវាយនានាដែលអ្នកបានធ្វើជាប្រចាំ។
២. ញ៉ាំអាហារ និងផឹកស៊ីនៅផ្ទះឲ្យបានច្រើន ។ ប្រសិនបើអ្នកចេញទៅ ផឹកកាហ្វេខាងក្រៅមួយថ្ងៃពីរ ឬបីដង និងកុម្ម៉ង់អាហារមកញ៉ាំនៅផ្ទះស្ទើររាល់ថ្ងៃ អ្នកអាចបន្ថយការផឹកកាហ្វេរបស់អ្នកមកត្រឹម២ថ្ងៃម្ដង ឬមួយសប្ដាហ៍ម្ដង និងចាប់ផ្ដើមចម្អិនម្ហូបខ្លួនឯងនៅផ្ទះជំនួសវិញ។
៣. មិនត្រូវប្រើយានជំនិះរបស់អ្នកច្រើនពេកទេ។ អ្នកខ្លះពេលទំនេរ តែងជិះម៉ូតូ ឬឡានលំហែ មើលគេមើលឯងញឹកញាប់។ អ្នកអាចសាកល្បង កាត់បន្ថយសកម្មភាពនេះ ប្រសិនបើមិនសូវសំខាន់ ឬអាចធ្វើដំណើរដោយថ្មើរជើងចំពោះកន្លែងជិតៗ។ ធ្វើបែបនេះ អាចកាត់បន្ថយការចំណាយ ហើយផ្ដល់ឲ្យអ្នក នូវលំហាត់ប្រាណងាយៗដូចជាការដើរនេះដែលជួយដល់សុខភាពអ្នក។
៤. ការបន្ថយការចំណាយលើការប្រើប្រាស់ក្នុងផ្ទះ។ បើមានសម្ភារៈក្នុងផ្ទះខូច មិនត្រូវរត់រកជាងរាល់ពេលនោះទេ នៅពេលដែលអ្នកអាចធ្វើដោយខ្លួនឯងបាន។ កាត់បន្ថយការប្រើប្រាស់ភ្លើង ដោយអ្នកអាចបើកកង្ហារ ឬម៉ាស៊ីនត្រជាក់នៅពេលថ្ងៃក្ដៅបានហើយ និងបិទនៅពេលត្រជាក់។
៥. មិនត្រូវទិញសំលៀកបំពាក់ញឹកញាប់ពេកទេ។ អ្នកអាចងាកមកទិញសំលៀកបំពាក់យូរៗម្ដង ឬទិញខោអាវជជុះក្បាលគីបដែលគុណភាពគឺល្អមិនចាញ់ខោអាវថ្មីៗប៉ុន្មាននោះទេ។
៦. បើជក់បារី ឬផឹកស្រាត្រូវកាត់បន្ថយ ឬបញ្ឈប់។ អ្នកអាចសាកល្បងនិយាយជាមួយខ្លួនឯងថារបស់អស់ហ្នឹងអ្នកមិនប្រើ ក៏គ្មានបញ្ហាដែរ លើសពីនេះថែមទាំងធ្វើឲ្យអ្នកខូចសុខភាពទៀតផង។
ធ្វើដូចការរៀបរាប់ខាងលើ ប្រហែលជា អ្នកនឹងភ្ញាក់ផ្អើលនៅពេលដែលអ្នកឃើញការប្រែប្រួលទៅលើការចំណាយ ប្រចាំខែរបស់អ្នកបាន៕៥. មិនត្រូវទិញសំលៀកបំពាក់ញឹកញាប់ពេកទេ។ អ្នកអាចងាកមកទិញសំលៀកបំពាក់យូរៗម្ដង ឬទិញខោអាវជជុះក្បាលគីបដែលគុណភាពគឺល្អមិនចាញ់ខោអាវថ្មីៗប៉ុន្មាននោះទេ។
៦. បើជក់បារី ឬផឹកស្រាត្រូវកាត់បន្ថយ ឬបញ្ឈប់។ អ្នកអាចសាកល្បងនិយាយជាមួយខ្លួនឯងថារបស់អស់ហ្នឹងអ្នកមិនប្រើ ក៏គ្មានបញ្ហាដែរ លើសពីនេះថែមទាំងធ្វើឲ្យអ្នកខូចសុខភាពទៀតផង។